sobota, 21 kwietnia 2012

American pancakes

Jakiś czas temu postanowiłam sobie, że zrobię typowe amerykańskie naleśniki. Pojawienie się przepisu w portalu Kwejk.pl przyspieszył sprawę. Niestety nie miałam syropu klonowego, ale rozpuściłam sobie miętową czekoladę (przy okazji uwielbiam miętę, nawet zasadziłam jej mały krzaczek, żeby mieć dobrą miętową herbatę). Przepis + fotorelacja (właściwie to 2. tury).




Potrzebne będą :


  • 2szkl. mąki
  • 2 jaja
  • 1,5 szkl. mleka
  • 75g masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szkl. cukru pudru
  • szczypta soli


Wykonanie :

Roztrzepane jaja połączyć z mlekiem i pozostałymi składnikami, mąkę przesiać, a na koniec dodać roztopione masło. Masę odstawić na 15 min. Naleśniki smaży się na suchej (bez dodatku dodatkowych tłuszczy)  teflonowej patelni, na średnim ogniu, przy przewracaniu pomocna jest duża łopatka (najlepiej teflonowa, bądź drewniana). 



Topu, topu,


syp z górką ,


pada śnieg,


smażu, smażu,



jak to się stało, że tyle ich zrobiłam, a na zdjęciu jest ich mniej?


Mniam, smacznego! 






3 komentarze:

  1. ooooo... tak długo się nie widziałyśmy, że już prawie zapomniałam jaki masz talent do gotowania i pichcenia :/ i tak rzadko się nim chwalisz!
    wyglądają baaardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak mogłaś o tym zapomnieć? ostatnio mało piekę, przez to, że jestem głównie na wygnaniu :(
    zapewniam, że żaden się nie zmarnował XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooooooooooo.... Pancakes :D:D:D U Nas w IE tradycyjnie święto tych cudów przypada na wtorek przed środa popielcową :P :D Wtedy jest dopiero szał !!! :D:D:D
    Dziękuje za przeeeeeeeeemiły komentarz, jest mi strasznie miło :))) Mam nadzieję że będziesz wracać :) Dziękuje raz jeszcze :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń