środa, 18 września 2013

Owocowa tarta

Jakiś czas temu trafiłam na świetny przepis na szybkie ciasto (KLIK).
Jeśli chodzi o ten typ ciasta, to jeszcze nie miałam przyjemności go robić/próbować. Dobrze, że już tą lukę mam zapełnioną w moim kulinarnym świecie.
Tarta to pomysł na bardzo smaczne i szybkie ciasto.

Przepis na tartę z jeżynami

Ciasto:
  • 1 jajko
  • 300 g mąki
  • 200 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Pozostałe:

  • 4 średnie jabłka lub gruszki (ilość taka, by przykryć ciasto)
  • 1 budyń (+składniki do wykonania, tj. mleko, cukier)
  • 1 miseczka jeżyn, ja dodałam też malinki
  • 5 łyżeczek cukru wanilinowego
Jako że z tartą dopiero zaczynam swoją przygodę, trzymałam się przepisu z bloga Bizneswoman w kuchni.

Wykonanie:

1. Do miski wsypujemy przesianą mąkę, dodajemy cukier puder, jajko, masło (w temperaturze pokojowej) i proszek do pieczenia. Wyrabiamy. Ciastem obklejamy formę ( jeszcze nie mam specjalnej formy do tarty, więc ja swoje ciasto upiekłam w małej, okrągłej blaszce) i nakłuwamy widelcem. Wkładamy na około 10-15 min do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Środek formy możemy obciążyć, aby nie porobiły się górki z ciasta, ale nie jest to konieczne. Ja oczywiście zapomniałam o obciążniku, ale rzeczywiście nie było masakry i troszkę tylko przygniatałam cisto przy układaniu owoców.

2. Jabłka kroimy na małe plasterki. Przygotowujemy budyń zgodnie z instrukcją na opakowaniu, możemy wziąć ok 100 ml mleka mniej, aby budyń był bardziej gęsty.
Po wyjęciu ciasta z piekarnika, wykładamy jabłka, posypujemy je cukrem waniliowym, wylewamy budyń, a wierzch dekorujemy jeżynami.
Wkładamy znów do piekarnika i zapiekamy około 25 minut.

Jak dla mnie pomysł bomba i już zaczęłam obmyślać kolejne połączenia owoców i kremów.

Tak prezentowało się moje ciasto po wyjęciu z piekarnika, oczywiście nie mogłam się już doczekać i bardzo "mądrze" ukroiłam sobie kawałek ciasta, po to by zaraz zaczął wypływać budyń. Oczywiście nic się nie zmarnowało hehe :) 





Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłam tym, którzy jeszcze nie piekli tarty, a ci którzy już mają kilka na swoim koncie proszę o cenne wskazówki.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz